Με όπλο την απεργία - αποχή και τις στάσεις εργασίας ο κλάδος απαντά ενωμένος και στην Α2 φάση της ατομικής αξιολόγησης.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επισημαίνει προς όλο τον κλάδο ότι η απεργία – αποχή από την ατομική αξιολόγηση καθώς και οι στάσεις εργασίας για τις παρακολουθήσεις του μαθήματος που ανακοινώνει ανά μήνα η ΟΛΜΕ είναι σε απόλυτη ισχύ και συνεχίζουν να καλύπτουν πλήρως όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες (νεοδιόριστους/ες, μόνιμους/ες, διευθυντές/ντριες, συμβούλους) για όλα τα στάδια της ατομικής αξιολόγησης (Α1, Α2, Β).
Το γεγονός ότι το ΥΠΑΙΘΑ σπεύδει να προχωρήσει την Α2 φάση δηλαδή την αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών από τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, αποτελεί βήμα κλιμάκωσης στην προσπάθεια εφαρμογής του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4823/21. Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ γνωρίζοντας πολύ καλά ότι το απαράδεκτο σχέδιο της ατομικής «αξιολόγησης» των εκπαιδευτικών δεν προχωρά λόγω της σθεναρής και αποφασιστικής στάσης του κλάδου, -κάτι που ομολόγησε και στη διαδικτυακή συνάντηση με τους/τις Συμβούλους Εκπαίδευσης στις 19/1/2024,- «επιστρατεύει» τώρα και τους/τις διευθυντές/ντριες ανοίγοντας παράλληλα όλο το φάσμα των αξιολογούμενων όπως προβλέπεται από το άρθρο 77 παρ.2 του ν.4823/21. Αυτή και μόνο η ενέργεια είναι ομολογία ήττας και πανικού μπροστά στην κατάρρευση όλου του επικοινωνιακού σχεδιασμού της και την ανατροπή όλων των χρονικών ορίων που προβλέπει ο νόμος για μια αντιεπιστημονική και γραφειοκρατική διαδικασία που αν, υποθετικά, ολοκληρωθεί ποτέ για όλους/ες, αυτό δεν θα γίνει παρά μετά από μια εξαετία, τουλάχιστον.
Η απόφαση του ΥΠΑΙΘΑ να ενεργοποιήσει το στάδιο Α2 της ατομικής αξιολόγησης του ν. 4823/21 αποτελεί σοβαρό πλήγμα στη δημοκρατική και συνεργατική λειτουργία του σχολείου, δημιουργώντας ένα πλαίσιο φόβου και εξαρτήσεων, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την γραφειοκρατία και αναιρώντας τον παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών και των διοικητικών στελεχών. Το ΥΠΑΙΘΑ με την ενεργοποίηση του Α2 του 4823/21, ακυρώνει τον ρόλο των διευθυντών/ντριών ως συντονιστών/στριών της παιδαγωγικής και διοικητικής λειτουργίας και τους μετατρέπει σε αξιολογητές/τριες – επιθεωρητές/τριες και manager, διαχωρίζοντάς τους έτσι από τους/τις συναδέλφους/ισσές τους.
Να υπενθυμίσουμε ότι ο/η εκπαιδευτικός κρίνεται συνολικά ως μη ικανοποιητικός/ή αν σε ένα από τα τρία αξιολογικά στάδια (Α1, Α2, Β) κριθεί ως μη ικανοποιητική. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε να φωλιάσει μέσα στα σχολεία μας ο φόβος προς τον/την αξιολογητή/τρια και η διάρρηξη των συναδελφικών, παιδαγωγικών και ανθρώπινων σχέσεων. Δε μπορούμε να αφήσουμε να μετατραπούμε από «συνάδελφοι/ισσες» σε «ανταγωνιστές/στριες» για το ποιος/α θα πάρει καλύτερη αξιολόγηση, τορπιλίζοντας έτσι το πνεύμα παιδαγωγικής συνεργασίας και συλλογικότητας, τη συναδελφικότητα, την αλληλεγγύη, τη συντροφικότητα μέσα στα σχολεία. Άλλωστε, αν απωλέσουμε αυτά τα χαρακτηριστικά μας, πως θα διδάξουμε τέτοιες έννοιες στα παιδιά;
Ο κλάδος μόνος παλεύει για τη στήριξη του δημόσιου σχολείου και των μαθητών/τριών και συνεχίζει περήφανα να δίνει τη μάχη και σε μεγάλο ποσοστό, δεν υλοποιεί ούτε τα σχέδια κατηγοριοποίησης των σχολείων μέσω της εξωτερικής και εσωτερικής αξιολόγησης αλλά ούτε και της ατομικής αξιολόγησης. Παρά τις συνεχείς πιέσεις του Υπουργείου και της διοίκησης, τόσο εναντίον των ενιαίων κειμένων, όσο και προς τους/τις νεοδιόριστους/ες να αξιολογηθούν, αποδεικνύεται καθημερινά η ακλόνητη θέλησή μας να υπερασπιστούμε την παιδαγωγική μας υπόσταση, τη μόρφωση των μαθητών/τριών, το συναδελφικό κλίμα μέσα στα σχολεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων/ουσών.
Θα τονίσουμε για μια ακόμα φορά ότι το συγκεκριμένο σχέδιο της λεγόμενης «ατομικής αξιολόγησης» που προωθεί η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘΑ με τους δεκάδες γενικόλογους και υποκειμενικούς δείκτες, με την επαναφορά της παρωχημένης και αποκρουστικής φιγούρας του αξιολογητή–επιθεωρητή, με την βαθμολογική κατάταξη των αξιολογούμενων, είναι εκπαιδευτικά αποτυχημένο, ιστορικά παρωχημένο και παιδαγωγικά αντιεπιστημονικό και επικίνδυνο.
Οι εκπαιδευτικοί, δε στεκόμαστε ούτε φοβικά, ούτε από θέση άμυνας απέναντι στο σχέδιο της κυβέρνησης για την αξιολόγηση. Αποκαλύπτουμε προς όλη την κοινωνία τις πραγματικές στοχεύσεις της. Έχουμε ως όπλο τις ψηφισμένες θέσεις του κλάδου για την κατάργηση των νόμων 4690/20 και 4823/21 για την αξιολόγηση. Διεκδικούμε πραγματική στήριξη των εκπαιδευτικών και του παιδαγωγικού μας έργου. Θέλουμε σχολεία ασφαλή και σύγχρονα, με όλους/ες τους/τις εκπαιδευτικούς που χρειάζονται, με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των παιδιών στην αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι με βάση τις δήθεν αντοχές της οικονομίας και τους δημοσιονομικούς στόχους. Θέλουμε σύγχρονα προγράμματα σπουδών που να αναπτύσσουν ολοκληρωμένα τα παιδιά μας, χωρίς βάζει η λαϊκή οικογένεια το χέρι στην τσέπη. Θέλουμε τον/την εκπαιδευτικό να μπορεί να ζήσει αξιοπρεπώς με το μισθό του, κάνοντας αυτό που σπούδασε και αγαπάει! Θέλουμε ουσιαστική και δωρεάν επιμόρφωση στα δημόσια πανεπιστήμια και όχι αγορά προσόντων και πιστοποιήσεων. Θέλουμε πτυχία με αξία για δουλειά με δικαιώματα και όχι ιδιωτικά πανεπιστήμια που πουλούν τη γνώση σε τιμή ευκαιρίας για αυτό και θα συνεχίσουμε να δίνουμε τη μάχη μαζί με το φοιτητικό και μαθητικό κίνημα απέναντι στο νομοσχέδιο που επιχειρεί να φέρει η κυβέρνηση.
Όλοι/ες μαζί τώρα, σαν μια γροθιά, πιο συσπειρωμένοι/ες από ποτέ, μπορούμε να δώσουμε μήνυμα σε κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ, ότι ο κλάδος δεν συναινεί στην αντιεκπαιδευτική πολιτική, μπορούμε να βάλουμε σοβαρά εμπόδια στα σχέδιά τους να αλλάξουν το σχολείο προς το χειρότερο.
Καλούμε πλέον όλες και όλους τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες να υπογράψουν τις δηλώσεις της απεργίας – αποχής που υπάρχουν σε κάθε σχολική μονάδα.
Καλούμε τους/τις διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων να συμμετέχουν στην απεργία – αποχή μιας και στη νέα φάση της ενεργοποίησης του σταδίου Α2, να μην επιτρέψουν στο ΥΠΑΙΘΑ να τους χρησιμοποιήσει ως μοχλό πίεσης. Με τη συμμετοχή στην απεργία αποχή είμαστε όλοι και όλες καλυμμένοι/ες απέναντι στις απειλές και τη διοικητική αυθαιρεσία. Ξεκαθαρίζουμε πως και οι διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, είναι συνάδελφοι και συναδέλφισσες έχουν και αυτοί/ες τα ίδια συνδικαλιστικά δικαιώματα, μπορούν να αντιστέκονται με οργανωμένο τρόπο απέναντι σε άδικους νόμους, αντιεκπαιδευτικές πολιτικές. Ειδικά σε τέτοιες περιπτώσεις που αφορούν το μέλλον της εκπαίδευσης, των παιδιών μας, η αντίσταση δεν είναι απλά δικαίωμα, γίνεται καθήκον!
Επαναλαμβάνουμε πως η απεργία – αποχή είναι μια νόμιμη μορφή πάλης πλήρως κατοχυρωμένη. Η ΟΛΜΕ την έχει προκηρύξει με βάση όλες τις τυπικές διαδικασίες (κατάθεση εξώδικου κτλ). Επίσης, καλύπτει πλήρως και η στάση εργασίας από τις δυο παρακολουθήσεις του μαθήματος. Και η στάση εργασίας (μορφή απεργιακής κινητοποίησης) είναι συνταγματικά κατοχυρωμένη. Η συμμετοχή, λοιπόν, σε μια τέτοια απόφαση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να οδηγήσει σε πειθαρχικό παράπτωμα. Όπως η συμμετοχή σε μια 24ωρη απεργία δεν είναι παράπτωμα έτσι και στην απεργία αποχή.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφασίζει τα παρακάτω:
- Καλούμε τους διευθυντές και τις διευθύντριες να υπογράψουν τη δήλωση συμμετοχής στη Απεργία Αποχή που έχει προκηρύξει η ΟΛΜΕ. Καλούμε τους διευθυντές και τις διευθύντριες να μην αξιολογήσουν τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες και να υπερασπιστούν ενιαία κείμενα, ακολουθώντας τις αποφάσεις του κλάδου.
- Καλούμε όλους/ες τους/τις συναδέλφους/ισσες που δεν έχουν υπογράψει την Απεργία – Αποχή να το κάνουν τώρα.
- Καλεί τις ΕΛΜΕ να προχωρήσουν σε παραστάσεις διαμαρτυρίας στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και τα γραφεία των Συμβούλων Εκπαίδευσης ενάντια στις απειλές και τις προσπάθειες εκφοβισμού των εκπαιδευτικών.
- Καλεί όλα τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ να αποστείλουν στην ΟΛΜΕ αναλυτικά στοιχεία συμμετοχής στην απεργία – αποχή.
Προχωράμε ενωμένοι/ες μαζικά με την απόφαση της ΟΛΜΕ. Υπογράφουμε το έντυπο συμμετοχής στην απεργία – αποχή.
Με ενότητα, αποφασιστικότητα και θέληση θα Νικήσουμε!
Πηγή: olme.gr